today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Digitalni trendovi koji će obeležiti 2016.

Veća uzajamna povezanost kanala komunikacije, naglašen personalizovaniji sadržaj, umrežavanje – „Internet of Things“, veća pažnja na bezbednosni aspekt u samom dizajnu i virtuelna stvarnost, pet su ključnih digitalnih trendova koji će obeležiti 2016. godinu, zaključeno je nakon analize koju je sprovela švajcarska softverska kompanija Namics, na čelu sa Jurgom Štukerom. U pitanju su trendovi koje će malo koja kompanija moći da zaobiđe u budućnosti, a uticaće pre svega na još prisnije umrežavanje sa krajnjim korisnicima.

1. Iskustvo korisnika – doživljaj brenda prelazi na Omni kanal
Vidimo reklamu za neki proizvod na televiziji, dodatno ga istražimo na internetu pomoću telefona ili tableta, a zatim ga naručimo u online prodavnici. Ovaj obrazac će sve veći broj potrošača slediti u budućnosti. Neće biti prekida između kanala kojima dolazimo do proizvoda, već isključivo kontinuirano doživljavanje brenda koji u svakom trenutku, na svim kanalima poseduje iste karakteristike, odnosno šalje nam iste poruke i informacije.

2. Individualizam postaje pravilo – reklama i sadržaj su personalizovani
Ukoliko na internetu pretražimo, na primer, cipele za sneg, nedeljama kasnije pojavljivaće nam se oglasi za iste proizvode. Međutim, više bi nam značilo da se posle ovakve kupovine počnu pojavljivati slični predmeti kao, na primer, rukavice. Isto važi i za sadržaje na veb-sajtovima: umesto da odgovore na pretragu pojedinačnog korisnika, obično svaki korisnik dobija istu informaciju. To će se ove godine promeniti. Analizirajući podatke o korisniku, veb-oglasi i sadržaji postaće znatno personalizovaniji. Ko bude analizirao podatke o ponašanju korisnika na svom veb-sajtu, moći će da obezbedi specifičan sadržaj iz konteksta pretrage korisnika, odnosno, korisnici će moći da, zahvaljujući svojoj istoriji pretraga i online ponašanja, dobiju odgovarajući sadržaj. Pored samih veb-sajtova trebalo bi naravno koristiti i druge online i offline kanale za prikupljanje podataka.

3. Internet of Things – kompanije će imati više izvora podataka
Skoro milijardu objekata već je međusobno umreženo – Internet of Things sve više dobija na značaju. Nakon što su načinjeni prvi koraci na ovom polju prostim uvezivanjem, na primer, vaše kuće i automobila, u 2016. godini razvoj ovog koncepta biće zasigurno nastavljen. Usko povezana s ovim konceptom biće i želja kompanija da prikuplja podatke iz sve više i više izvora, a zatim koristeći njih kreira nove vrednosti u svom poslovnom lancu. Upotreba tehnologije će biti presudna za analizu mase informacija prikupljenih u cilju zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika. Osim toga, dalji razvoj ovog koncepta stvoriće nove metodološke zahteve, a samim tim i nove vrste radnih mesta, poput stručnjaka za obradu podataka (data scientist).

4. Security by Design (bezbednost po dizajnu) – o bezbednosti softvera se razmišlja već u procesu njegovog razvijanja
Kroz postepeno umrežavanje industrije kompanije postaju ranjivije. Da bi se umanjio potencijalni rizik, u budućnosti će veoma važno biti uzimanje u obzir sigurnosnog aspekta, i to već u procesu razvijanja proizvoda i softverskih rešenja. Ključna reč ovde biće „Security by Design“ odnosno bezbednost po dizajnu. Cilj ovog pristupa je da se stvori sigurnija sredina u okviru koje se nove tehnologije mogu razvijati. Samo uz dosledan dizajn i informisanost korisnika se može postići visok nivo sigurnosti. U većini slučajeva su nedostatak znanja ili neoprezno ponašanje korisnika najveća slabost.

5. Virtuelna stvarnost – virtuelna digitalna iskustva doživljavaju preporod
Virtuelna stvarnost je postala pogodna za masovnu proizvodnju. Sa jeftinim alatima kao što su „Google Cardboard“ (kartonski nosač za telefone), koji pretvara svaki pametni telefon u naočare za virtuelnu stvarnost, ona će postati dostupna široj publici. Za kompanije je ovo mogućnost da još više približe fizičko i digitalno iskustvo, odnosno, da se obrate korisniku još intenzivnije. Polje primene je veoma široko i prostiraće se od video igara i obučavanja zaposlenih (posebno u proizvodnim delatnostima), do daljeg razvoja proizvoda i komunikacija.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!