today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Oglašivači se sele iz štampe na veb, sledi uspon tableta

Ukupna vrednost globalnog oglašavanja na internetu nadmašiće prvi put u istoriji vrednost oglašavanja u novinama tokom 2013. godine, pokazuje najnovija prognoza mreže medijskih agencija ZenithOptimedia. Udeo oglašavanja na vebu nastaviće ubrzano da raste, pa će sa sadašnjih 18 odsto udela u ukupnom marketinškom kolaču dostići 23,4 odsto tokom 2015. godine, dok će oglašavanje u štampi nastaviti da opada za jedan odsto svake godine. Tako će za nepune tri godine oglašavanje na vebu nadmašiti vrednost ukupnog oglašavanja u novinama i magazinima zajedno, računajući samo njihova štampana izdanja. Udeo televizijskog oglašavanja poslednjih nekoliko godina je stabilan, a očekuje se da će se i u narednih nekoliko godina održati na sadašnjih 40 odsto.
Najbolji pokazatelj ekspanzije onlajn sfere predstavlja predviđanje da će rast oglašavanja na internetu na globalnom nivou iznositi čak 14,6 odsto u 2013, dok će u tradicionalnim medijima porasti za samo 1,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Nastaviće se i trend sve većeg ulaganja u reklamno-propagandne svrhe, pa će ukupna sredstva namenjena oglašavanju porasti za 4,1 odsto u 2013. godini i tako dostići vrednost od 518 milijardi američkih dolara na globalnom nivou. Rast će pre svega diktirati tržišta u razvoju i sve primamljivije oglašavanje na vebu, dok se najveća kriza oseća u evrozoni.
„Oglašivači su spremni da povećaju svoje budžete ako znaju da mogu postići značajan povračaj investicija. To znači da društveni mediji i video na internetu rastu vrlo brzo, čime podstiču dalje povećanje globalnih budžeta za oglašavanje i pored stagnacije u evrozoni“, kaže globalni direktor ZenithOptimedia Stiv King.

Budućnost pripada tabletima
Sudeći po najnovijim trendovima, sledeći korak u oglašavanju biće usmeravanje sredstava ka mobilnim uređajima, kojima sasvim izvesno pripada budućnost. Tako istraživanje koje je sproveo Alliance for Audited Media (bivši američki ABC), pokazuje da digitalno poslovanje severno-američkih izdavača dnevnih novina i magazina postepeno postaje profitabilno, a 63 odsto njih smatra da su tableti najvažniji digitalni kanal za budućnost njihovog poslovanja.
Tokom navedenog istraživanja anketirano je 210 američkih izdavača, a čak 90 odsto njih je već prisutno na nekoj od mobilnih platformi, bilo da je to tablet, smartfon ili e-reader. U ovom trenutku manje od četvrtine ispitanika kaže da su njihove aplikacije za tablet i smartfon profitabilne, ali istovremeno više od polovine njih očekuje da one postanu profitabilne u naredne dve godine.
O potencijalu mobilnih uređaja najbolje svedoči iskustvo Velike Britanije, koja već po pravilu najavljuje najnovije medijske trendove. Prema podacima koje je početkom januara objavio sajt eMarketer, britanski oglašivači su potrošili 36,35 dolara po korisniku mobilnog internet u 2012. godini, što je rekord na svetskom nivou. Na drugom mestu je Norvešta sa 35,71 dolara po korisniku, dok su SAD na trećem mestu sa 31,50 dolara.

U usponu i onlajn tržište Srbije
Vrednost tržišta internet oglašavanja u Srbiji kreće se izmedju 15 i 20 miliona evra, što je ogroman porast u odnosu na period od pre tri godine kada je oglašavanje na vebu vredelo svega četiri do pet miliona evra. Trend sve većeg ulaganja u onlajn oglašavanje nastaviće da raste i u narednim godinama, ali će načini promocije morati da budu znatno kreativniji.
U ovom trenutku, naime, na banere odlazi čak 40 odsto ukupnog onlajn oglašavanja, iako se na razvijenim tržištima ovaj vid reklamiranja smatra prevaziđenim. Mobilno oglašavanje je istovremeno na minimalnom nivou, ali je u porastu oglašavanje na internet pretraživačima, među kojima apsolutno dominira Gugl.
Uprkos pozitivnom trendu u poslednjih nekoliko godina, onlajn tržište naše zemlje još uvek ne može da se poredi sa onim u razvijenim zemljama Zapada, ali će sve veći broj internet korisnika i onih koji se primarno informišu na vebu sasvim izvesno obezbediti njegov kontinuiran razvoj. Uostalom, sve je evidentnije i nadmetanje tradicionalnih medija na internetu, što će dodatno ubrzati razvoj onlajn sfere i usvajanje novih trendova.

Autor: Marko Nedeljković
Izvor: Evropska opservatorija za novinarstvo

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!